Basisschool De Violier - Maasbree

Onze school

De Violier, niet zomaar een naam. Violier, een Uniek plantje dat afhankelijk van voeding en bodem diverse kleuren kan hebben. Het plantje vraagt een goede verzorging: alleen dan kun je erop Vertrouwen dat het tot zijn recht komt. Nieuwsgierig afwachtend naar de kleur en bloeiwijze die zal ontstaan. Wanneer de bloem bloeit, zie je dat het een bloem is die bestaat uit diverse kleine bloemetjes die Samen een geheel vormen.

Basisschool De Violier verzorgt inspirerend, eigentijds onderwijs in een rijke speel-, leer- en leefgemeenschap waarbij de sociaal emotionele ontwikkeling van het kind centraal staat.

De Violier maakt deel uit van Kerobei. Kerobei is een stichting die primair onderwijs verzorgt in Baarlo, Beesel, Belfeld, Blerick, Maasbree, Reuver, Steyl en Tegelen.  Tot de stichting behoren 20 scholen, waarvan 2 scholen voor speciaal basisonderwijs en 1 school voor voltijds dagonderwijs voor hoogbegaafden.